Niech Pan doda udział w mieszkaniach właścicieli hal, chyba nikt nie będzie głosował inaczej jako właściciel mieszkania, a inaczej jako właściciel miejsca garażowego.
sz_elmo napisał:
A żeby było ciekawiej - ze względu na to, że lokale wyodrębnione, którymi są hale są własnością osób, które nie mają wspólnoty majątkowej, to aby ich głos był ważny (aby można było głosować tym udziałem) musi być pomiędzy tymi właścicielami jednomyślność. Jest tak dlatego, że w tym przypadku wchodzą w rachubę przepisy kodeksu cywilnego. Można to zrobić w taki sposób, że wszyscy właściciele miejsc w hali upoważniają np. jedną osobę do głosowania udziałem przypadającym na halę na zebraniach wspólnoty. W przypadku, gdy choć jedna osoba nie wyrazi na to zgody głosowanie tym udziałem nie jest możliwe.
Pisałem już wcześniej, że INPRO wpuściło nas w niezłe maliny z taką formą własności miejsc w hali. Przyczyn nie znamy i zapewne nie poznamy.
p.s. W tym kraju nie wszystko jest tak oczywiste, jakby się wydawało. Niestety. Nie chcę uprawiać polityki - ale to 'nasi reprezentanci' uchwalają prawo, które później w nas bije.
CZyli głosować możemy udziałami z mieszkania, a z hali nie. A opłaty ponosimy równomiernie za oba lokale. To chyba nawet Pan widzi, że to jest niesprawiedliwe.
Naprawdę widzę, że zarząd stara się jak może uprzykrzyć życie posiadaczom miejsc w hali garażowej (proszę nie brać tego do siebie, ale tak to wygląda). Proszę jako zarząd działać też w interesie właścicieli hali garażowych. Część wspólna hali garażowej nie rózni się niczym od części wspólnej bloku ( oprócz ilości współwłaścicieli). Jeżeli wspólnota osiedla bezpośrednio mnie obciąża za miejsce w hali to oczekuje że też zajmuje się jej sprawami. Chyba, że trzeba założyć odrębną wspólnotę właścicieli hal.
Tylko proszę nie mówić, że są winni ustawodawca lub INPRO. Bo to My zostaliśmy z tym problemem i MY powiniśmy go sobie rozwiązać.
Żeby zakończyć dyskusję niech Pan odpowie, czy obecny zarząd będzie próbował rozwiązać ten problem?
Wysłany: Śro Lis 18, 2009 23:21 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
Ja również jestem posiadaczem miejsca w hali garażowej i 79 zł za miejsce uważam ze jest stanowczo za wysoko dla przykładu powiem że w nowo budowanych blokach niżej nas są do wynajęcia garaże i z ciekawości dowiedziałem się ze właściciele chcą za wynajem w granicach 100-150 zł max za osobny garaż który może służyć dodatkowo jako piwnica,schowek itd.
To po co było kupować miejsce skoro można było mieć z 25 tysi w kieszeni i wynajmować nawet z 20-25 lat????
Wysłany: Śro Lis 18, 2009 23:56 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
Dalsze pisanie na tym forum nie ma chyba większego sensu.
Mam pytanie do Zarządu Wspólnoty, skoro spotkanie wspólnoty zaplanowane jest na luty 2010, a plan budżetowy jest uchwalony do grudnia 2009, to wg jakich zasad będziemy płacili czynsz w styczniu 2010 (i pewnie w lutym też) ?
Wysłany: Nie Lis 22, 2009 3:09 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
smooky napisał:
mborek napisał:
Odrębną sprawą są miejsca w hali garażowej. Jesteśmy ewenementem w trójmieście, żeby płacić takie kwoty za własne miejsca w hali garażowej ( w moim przypadku 70 zł.) Dla porównania podam opłaty jakie ponosza moi znajomi:
- hala garażowa na osiedlu Jelitkowski Dwór - 10 zł - opłata za prąd,
Zgadzam się z powyższym.
Ja płacę 103 zł, a znajomi na Wiszących Ogrodach 20 zł.
Nie po to kupowałem miejsce w hali za grube pieniądze, żeby potem co miesiąc płacić ponad 100 zł.
to jakiś KOSMOS z opłatami za miejsce garażowe w wysokości 103zł !!! zgadzam się z przedmówcami co do kwot 10-20zł !!! kto wskazał tego nowego zarządcę ? podejrzana sprawa ...
Wysłany: Pon Lis 23, 2009 9:31 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
"""smooky napisał:
sz_elmo napisał:
Nie wiem, czy jesteśmy pośmiewiskiem - mniemam, że jest to metafora?
Niestety, istnieje możliwość, że nie jest to tylko metafora.
Dotarły do mnie informacje (zaznaczam, że nie są potwierdzone), że sam Patronat dziwi się takiemu rozwiązaniu.
Proszę zatem zwrócić się do Patronatu z pytaniem o oficjalne zdanie w tej sprawie. Bo jak na razie poruszamy się w sferze domysłów i przypuszczeń. """
Jeśli chodzi o tą kwestę, proszę zadzwonić do patronatu i porozmawiać na temat wysokości opłat - to przekona się pan że ze strony patronatu jest stanowisko mówiące - "wasz zarząd tak chciał, nie wiemy dlaczego" naprawdę ironicznie ! dodatkowo, dostałem od pani informację ze ustawy ustawami ale można sie umówić co do podziału kosztów.
Druga sprawa - napisał pan (sz_elmo) wcześniej ze każdy ruch na osiedlu jest rejestrowany kamerami - skoro tak zajebisty mamy monitoring to musimy aż tyle płacić za ochronę ?
Wysłany: Pon Lis 23, 2009 9:40 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
kolejna sprawa konto funduszu remontowego - kto i dlaczego zrobił tak że wpłaca się to na jedno konto ? ja wcześniej mieszkałem na wiszących ogrodach też był patronat ( już nie chodzi mi o to że za mieszkanie z 2004 lub 2005 roku funduszu nie płaciło się prawie wcale a tu za nowe płaci się tyle !) i było na to oddzielne konto. Może się mylę ale jeśli w wyniku niezadowolenia narastającej liczby mieszkańców zarządca ulegnie zmianie to co - fundusz przepadnie ?? !! blisko 120 tysięcy rocznie.
Wysłany: Pon Lis 23, 2009 18:45 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
W patronacie mówią otwarcie,że im wcale nie zależy na tym byśmy tyle płacili za hale garażowe dla nich może być to kwota nawet 10 zł. Oni tylko egzekwuja to co ustaliła wspolnotą czyli my sami głosując za takim podziałem zrobiliśmy sobie dobrze. Zróbmy coś i to szybko by zmienić zapisy co do kosztów hali garażowych!!!Dodam jeszcze że hala w bloku G to była chyba ostatnio sprzątana czy zmywana maszyną przed świetami wielkanocnymi.
Dołączył: Czw Sie 02, 2007 12:36 Posty: 257 Skąd: Gdańsk-Morena
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 10:01 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
marekz napisał:
sz_elmo napisał:
Właściciele miejsc w hali nie robią 'zrzutki' dlatego, że Zarząd tak chce. 'Chce' tak ustawodawca.
Na co idą te pieniądze? Czy jest pan w stanie przedstawić faktury albo wyliczenia na podstawie których oblicza się tą kwotę? Idą te pieniądze do ustawodawcy? Nie wiem jak to rozumieć że chce tak ustawodawca? Czy utrzymanie miejsca garażowego jest tak drogie? Na co w razie czego idzie nadwyżka? Nie mam miejsca garażowego ale pytam z ciekawości, bo może wiele innych części wspólnych jest naliczanych podobnie
Podkreślam po raz kolejny - nie płacimy za utrzymanie miejsca w hali garażowej - a za utrzymanie części wspólnej - proporcjonalnie do posiadanych udziałów.
Podobnie jak wyjaśniałem to wcześniej w tym wątku i na zebraniu wspólnoty: Zaliczki ustalane na 3 ostatnie miesiące tego roku opierały się w pewnym stopniu na szacunkach (mieliśmy bardzo okrojone dane historyczne) - przygotowując Plan gospodarczy na przyszły rok będziemy mieli dane historyczne, które pozwolą nam w mniejszym stopniu szacować a w większym bazować na rzeczywistych kosztach funkcjonowania osiedla.
Dołączył: Czw Sie 02, 2007 12:36 Posty: 257 Skąd: Gdańsk-Morena
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 10:18 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
smooky napisał:
Dalsze pisanie na tym forum nie ma chyba większego sensu.
Mam pytanie do Zarządu Wspólnoty, skoro spotkanie wspólnoty zaplanowane jest na luty 2010, a plan budżetowy jest uchwalony do grudnia 2009, to wg jakich zasad będziemy płacili czynsz w styczniu 2010 (i pewnie w lutym też) ?
W styczniu, lutym i (najprawdopodobniej) marcu będziemy płacili tak jak w roku obecnym - bo osiedle bez pieniędzy funkcjonować nie może. Proszę jednak pamiętać, że są to zaliczki.
Po zatwierdzeniu planu gospodarczego na rok 2010 wszystkie naliczenia zostaną skorygowane od początku roku. Czyli ~ w kwietniu otrzymamy stosowne korekty.
Dołączył: Czw Sie 02, 2007 12:36 Posty: 257 Skąd: Gdańsk-Morena
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 10:31 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
rudzik801 napisał:
kolejna sprawa konto funduszu remontowego - kto i dlaczego zrobił tak że wpłaca się to na jedno konto ? ja wcześniej mieszkałem na wiszących ogrodach też był patronat ( już nie chodzi mi o to że za mieszkanie z 2004 lub 2005 roku funduszu nie płaciło się prawie wcale a tu za nowe płaci się tyle !) i było na to oddzielne konto. Może się mylę ale jeśli w wyniku niezadowolenia narastającej liczby mieszkańców zarządca ulegnie zmianie to co - fundusz przepadnie ?? !! blisko 120 tysięcy rocznie.
pozdrawiam
Pieniądze wpłacamy na konto Wspólnoty a nie na konto Patronatu! To się zmieniło odkąd Wspólnota w sensie prawnym zaczęła normalnie funkcjonować. Żadne pieniądze nie mają prawa 'wyjść' z konta bez zatwierdzenia przez Zarząd (czyli m.in. mnie). Dotyczy to płatności za faktury od usługodawców (GPEC, SAUR Neptun, GROM, itp.)
Wszelkie 'grubsze' wydatki, na które wymagana jest zgoda w formie uchwały mogą zostać poniesione tylko wówczas, gdy właściciele wyrażą na to zgodę (uchwała zostanie przyjęta).
Co do technicznego rozwiązania wpłat. Przyjęliśmy, iż najlepszym rozwiązaniem jest wpłacanie pieniędzy na 1 konto (per lokal) a następnie przeksięgowywanie wpłat na 2 subkonta danego właściciela w systemie rozliczeniowym Patronatu. To normalna praktyka, która służy temu, by ograniczyć koszty przelewów dla mieszkańców. Nie każdy ma konto w mBanku, czy innym banku, w którym za przelewu się nie płaci. A w skali roku są to jakieś oszczędności (~10 PLN albo i więcej).
Proszę zatem być spokojnym - nawet jeśli zdecydujemy się zmienić Zarządcę to pieniądze są bezpieczne - na koncie Wspólnoty.
Dołączył: Czw Sie 02, 2007 12:36 Posty: 257 Skąd: Gdańsk-Morena
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 10:42 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
Jamboo napisał:
smooky napisał:
mborek napisał:
Odrębną sprawą są miejsca w hali garażowej. Jesteśmy ewenementem w trójmieście, żeby płacić takie kwoty za własne miejsca w hali garażowej ( w moim przypadku 70 zł.) Dla porównania podam opłaty jakie ponosza moi znajomi:
- hala garażowa na osiedlu Jelitkowski Dwór - 10 zł - opłata za prąd,
Zgadzam się z powyższym.
Ja płacę 103 zł, a znajomi na Wiszących Ogrodach 20 zł.
Nie po to kupowałem miejsce w hali za grube pieniądze, żeby potem co miesiąc płacić ponad 100 zł.
to jakiś KOSMOS z opłatami za miejsce garażowe w wysokości 103zł !!! zgadzam się z przedmówcami co do kwot 10-20zł !!! kto wskazał tego nowego zarządcę ? podejrzana sprawa ...
No to sobie pokrzyczmy:
To nie jest opłata za miejsce. Proszę zapoznać się z ustawą o własności lokali.
Zarządca został wybrany przez Zarząd Wspólnoty (co jest czynnością zwykłego Zarządu - patrz UoWL). Jeśli jest Pan zainteresowany szczegółową procedurą, która wyłoniła obecnego Zarządcę, to odsyłam do swoich wcześniejszych wypowiedzi na forum oraz pisma, które każdy z właścicieli otrzymał wraz z powiadomieniem o zebraniu w dniu 17.09.2009.
p.s. A ja za podejrzaną sprawę uważam to, że insynuuje Pan, iż działam na szkodę Wspólnoty. Może - skoro ucieka się Pan do takich insynuacji - chociaż przedstawi się Pan z imienia i nazwiska? Zza ekranu każdy jest mocarzem w rzucaniu oszczerstw. Gorzej jak trzeba swoje racje poprzeć argumentami.
p.s.2. Za podejrzaną sprawę uważam też fakt, że nie chce się Panu zapoznać ze swoimi prawami i obowiązkami wynikającymi z posiadania mieszkania i miejsca w hali. Działa Pan na własną szkodę?
Dołączył: Czw Sie 02, 2007 12:36 Posty: 257 Skąd: Gdańsk-Morena
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 10:50 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
rudzik801 napisał:
Druga sprawa - napisał pan (sz_elmo) wcześniej ze każdy ruch na osiedlu jest rejestrowany kamerami - skoro tak zajebisty mamy monitoring to musimy aż tyle płacić za ochronę ?
Kamery służą temu, by rejestrować zdarzenia, których ochrona nie jest w stanie wychwycić. Na osiedlu jest ich 32 - i mimo to nie obejmują wszystkich zakamarków naszego osiedla. Pisząc o tym, że rejestrują każdy ruch nieco żartowałem - zapomniałem dodać buźki
To, czy ochrona ma być, czy nie ma być na osiedlu zależy tylko i wyłącznie od właścicieli. Może Pan przedstawić pomysł rezygnacji z usług ochrony na zebraniu w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jeśli pomysł przejdzie to ochrony nie będzie.
Co do kosztów ochrony - od przyszłego roku będą na pewno niższe - udało się nam wynegocjować niższą stawkę niż pierwotnie zakładaliśmy. Dodatkowo w ramach umowy firma GROM przeprowadza konserwację systemu monitoringu. Mamy zatem pierwsze pewne oszczędności o możliwości których informowaliśmy na zebraniu w dniu 17.09.2009.
Dołączył: Czw Sie 02, 2007 12:36 Posty: 257 Skąd: Gdańsk-Morena
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 11:01 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
mborek napisał:
Niech Pan doda udział w mieszkaniach właścicieli hal, chyba nikt nie będzie głosował inaczej jako właściciel mieszkania, a inaczej jako właściciel miejsca garażowego.
Nadal nie będzie to większość - myślę, że maksymalnie ~25%.
mborek napisał:
CZyli głosować możemy udziałami z mieszkania, a z hali nie. A opłaty ponosimy równomiernie za oba lokale. To chyba nawet Pan widzi, że to jest niesprawiedliwe.
Można głosować również udziałami z hali - ale trzeba się dogadać z właścicielami innych miejsc. To jest do zrobienia - trzeba tylko chcieć.
mborek napisał:
Naprawdę widzę, że zarząd stara się jak może uprzykrzyć życie posiadaczom miejsc w hali garażowej (proszę nie brać tego do siebie, ale tak to wygląda). Proszę jako zarząd działać też w interesie właścicieli hali garażowych.
Nikomu nic nie chcemy uprzykrzać. Nie mam innej odpowiedzi na takie zarzuty.
mborek napisał:
Część wspólna hali garażowej nie rózni się niczym od części wspólnej bloku ( oprócz ilości współwłaścicieli). Jeżeli wspólnota osiedla bezpośrednio mnie obciąża za miejsce w hali to oczekuje że też zajmuje się jej sprawami. Chyba, że trzeba założyć odrębną wspólnotę właścicieli hal.
Tylko proszę nie mówić, że są winni ustawodawca lub INPRO. Bo to My zostaliśmy z tym problemem i MY powiniśmy go sobie rozwiązać.
Nie ma czegoś takiego jak część wspólna hali garażowej. Każda jej część należy do kogoś. Nie wiem, czy ma Pan akt na halę - ale jest w nim wyraźnie napisane, że jest się właścicielem w 1/x. A to można przeliczyć na konkretne m^2.
mborek napisał:
Żeby zakończyć dyskusję niech Pan odpowie, czy obecny zarząd będzie próbował rozwiązać ten problem?
Wielokrotnie pisałem, że tak. Ale zgodnie z prawem.
Dołączył: Czw Sie 02, 2007 12:36 Posty: 257 Skąd: Gdańsk-Morena
Wysłany: Czw Lis 26, 2009 8:34 Temat postu: Re: Nieuzasadniony podział kosztów wspólnych nieruchomości!!!
mborek napisał:
sz_elmo napisał:
mborek napisał:
Żeby zakończyć dyskusję niech Pan odpowie, czy obecny zarząd będzie próbował rozwiązać ten problem?
Wielokrotnie pisałem, że tak. Ale zgodnie z prawem.
Czy są jakieś konkretne propozycję zmian?
Na chwilę obecną jeszcze nie.
Wynika to przede wszystkim z harmonogramu prac, jaki ustaliliśmy dla siebie na ostatnie 3 miesiące tego roku - w naszym odczuciu najważniejsze sprawy, które musimy zamknąć jak najszybciej to:
a) podpisanie umów z dostawcami i usługodawcami (do podpisania pozostały 2 umowy: konserwacja bram wjazdowych do hal garażowych oraz domofonów - trwają negocjacje, gdyż proponowane są nam niekorzystne i drogie rozwiązania)
b) winda w bloku 14 - sprawa z technicznej strony zamknięta, pozostają strona finansowa oraz prawna
c) przejęcie dokumentacji od dewelopera (obecnie oczekujemy na uzupełnienie braków w dokumentacji)
d) odbioru części wspólnej i przygotowania protokołu stwierdzonych usterek (szczegóły tutaj: http://gdansk-mysliwskie.mojeosiedle.pl/viewtopic.php?t=46451)
e) uporządkowanie spraw przeglądów na osiedlu (m.in. budowlany oraz kominiarski)
f) słupki, lustro na zewnątrz (INPRO przedłuża załatwienie sprawy mimo składanych wcześniej obietnic) oraz śmietniczki na terenie osiedla (zostały wybrane, w niedługim czasie powinien rozpocząć się pierwszy etap ich montażu).
Sprawa zmian w rozliczeniach to przede wszystkim konsultacje prawne, które są prowadzone teraz ale mogą być prowadzone również wówczas, gdy za oknem będzie leżał biały puch (śnieg). Przypominam, iż następne zebranie wspólnoty jest planowane w pierwszym kwartale roku 2010. Mamy więc nieco czasu, aby na spokojnie podejść do sprawy - tak, by uniknąć proponowania na zebraniu niepotrzebnych bubli prawnych. _________________ Pozdrawiam,
A.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.